Jak zoptymalizować swój lokalny biznes pod kątem wyszukiwania głosowego?

Ludzie coraz częściej używają osobistych asystentów cyfrowych w życiu codziennym do wyszukiwania informacji. Rosnąca popularność aplikacji do wyszukiwania głosowego to prawdziwa okazja dla lokalnych małych firm, aby wykorzystać ten trend i zwiększyć swoją widoczność w Internecie.

Wyszukiwanie głosowe to wyścig do pozycji zerowej

W 2020 r. ponad połowa użytkowników korzystała z wyszukiwania głosowego za pomocą swoich smartfonów. W przeciwieństwie do wyszukiwania tekstowego wyszukiwanie głosowe daje pojedynczy wynik – jest to powszechnie określane jako wyszukiwanie z pozycją zerową. Konkurencja o miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google już teraz jest duża – w miarę jak coraz więcej osób będzie korzystać z wyszukiwania głosowego, walka o pozycję zerową będzie zacięta. Dlatego tak ważne jest, aby każda firma zoptymalizowała się pod kątem wyszukiwania głosowego, zanim ten wyścig naprawdę się rozpocznie.

Odpowiedzi na wyszukiwanie głosowe są szybkie

Użytkownicy mogą szybko skanować wyniki wyszukiwania w przeglądarce, ale muszą cierpliwie czekać na odpowiedź głosową. W miarę rozwoju wyszukiwania głosowego osobiści asystenci cyfrowi mogą promować jeszcze krótsze odpowiedzi, aby uniknąć zniecierpliwienia użytkowników. Firmom zaleca się opracowanie krótkiego, jednolinijkowego streszczenia, na przykład: „Wielokrotnie nagradzana restauracja indyjska, która dostarcza produkty na rynek lokalny i jest przyjazna wegetarianom”. Jeszcze lepiej, jeśli mogą przyjąć go jako slogan swojej firmy i dodać go do całej literatury firmowej i e-maili.

Wyszukiwanie głosowe jest lokalne

Osobiste asystenty cyfrowe znają pojęcie „w pobliżu”, ponieważ wyszukiwanie głosowe w coraz większym stopniu opiera się na lokalizacji – „Jakie indyjskie jedzenie jest dostępne w pobliżu? Platformy takie jak Google automatycznie zamieniają słowo „w pobliżu” na lokalizację użytkownika, dlatego każda firma musi być zarejestrowana w Google Maps, a jej nazwa, adres i dane e-mail muszą być zawsze aktualne.

Wyszukiwanie głosowe obejmuje słowa kluczowe o „długim ogonie”

Wyszukiwania głosowe trwają dłużej niż wyszukiwania tekstowe, ponieważ użytkownicy wolą pytania w języku naturalnym od wyszukiwania słów kluczowych, np. „Gdzie jest najlepsza pizza w Krakowie?” lub „Jakie hotele są blisko lotniska? „. Te słowa kluczowe są znane jako „long tail keywords” i firmy muszą nauczyć się je równoważyć z regularnymi słowami kluczowymi, aby zmaksymalizować widoczność na wszystkich platformach.

Równoważenie wyszukiwania SEO dla tekstu i głosu

Wyszukiwanie zawsze będzie połączeniem głosu i tekstu, więc firmy muszą nauczyć się zachować zdrową równowagę. Google zawsze będzie faworyzować szybko ładujące się strony i strony z długą, interesującą treścią, więc nie porzucaj strategii opartej na tekście, która działa dobrze, ale zamiast tego włącz nowe elementy głosowe.

Ponieważ większość firm nie zdaje sobie jeszcze sprawy z wagi voice SEO, lokalny biznes wdrażający taką opcję ma przewagę konkurencyjną nad innymi firmami.